Dagens möte med en skummis i affären

Idag när jag gick till Posten för att handla ett specialkuvert stod en gubbe framför mig.

*konversationstime*

Kassörskan -

"Det blir 70 kronor tack."

*Jag tar fram mina pengar och ska betala*

Gubben framför mig -

"Det är ju jättedyrt för ett kuvert"

Kassörskan -

"Men det ingår porto, och man kan skicka upp till 2 kg i det."

Gubben (nu pratar han med mig) -

"Väger det 2 kg då?"

Jag -

"Nej, det väger nog mindre."

Gubben -

"Är du helt säker på det?"

Jag -

"Jaa."

Gubben -

"Men har du vägt det?"

Jag -

"Nej, men jag tror inte att det väger mer än 2 kg."

Gubben -

"Okej, jag tror på dig."

*Jag tar mina saker och skyndar därifrån*

Sen hörde jag att han hade ramlat ur sin säng och behövde sy 3 stygn. Skummis.

Nu ska jag njuta av mina sista timmar som fri från skolan.

Puss & kram skumbanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
REMEMBER ME?!?

E-mail: (publiceras ej)

blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0