TUTTIFRUTTI

Tjolahopp och tjolahej!

Bara så att att alla vet har jag haft en väldigt skummig vikarie i veckan.

Först på engelskan:

Vikarie: "Hej jag kan inte svenska"

Min klass: "...?"

Vikarie: "Nu ska vi skratta i två minuter"

Min klass: "... Ha Ha Ha ... ?"

Vikarie: "Jag heter Alberto Tuttifrutti och jag kommer från Tuttifrutti Island, där pratar man tuttifrutti."

Min klass: "... Okej?"

Sen på franskan:

*Det har gått en bit på lektionen.*

Vikarie: "Nu ska jag berätta om när jag precis flyttat till Sverige. Jag skulle åka tunnelbana, så kom vi till sista stationen, men det visste inte jag. Så jag åkte in i garaget."

Min klass: "Men hur kom du ut då?"

Vikarie: "Jag väntade tills nästa dag."

*Han pratade lite engelska, lite svenska och lite franska.*

Puss & kram skumbanan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Vad heter du?:
REMEMBER ME?!?

E-mail: (publiceras ej)

blogg:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0